mandag den 29. september 2008

Ma maison











Mit nye hjem er vel, hvad man kan kalde for ’afrikansk’
(flot Katrine, noget har du da fanget)

Altså 4 vægge solidt bygget af mursten
- Solidt på den måde, at regnen har slået diverse revner i væggene, og når uvejret er værst småregner det ind.
- Mursten som desværre fungerer som en slags lavasten, der opvarmes af solen hele dagen, så når det endelig er køligere udenfor, er huset på kogepunktet!!!!!
Ved allerede nu at det er det, der bliver det allerværste at leve med

Køkken
- med vand i gården fra en lille små rusten, spruttende hane
- uden køleskab (har dog besluttet at investere i et billigt, brugt et – må ha’ koldt vand – men har ikke lige fundet et endnu!!!!)
- en ovn, som er ubrugelig, da den springer sikringerne
- og endelig er køkkenet sidst malet, da huset blev bygget.

Badeværelse (Skønt vi trods alt har det)
- med bruser, som hjælpeløst rammer alt andet end dig og da slet ikke shampooen i dit hår, som må vaskes ud bagefter i håndvasken
- toilet med træk og slip - må dog desværre indrømme at alle de gange jeg har benyttet det og inderligt håbet det virkede – har det fejlet!! Så assistance fra min nye roomy, vores ’vicevært’ og diverse børster har været nødvendigt. Behøver vel ikke uddybe...

Selvom I helt sikkert tænker hvor forfærdeligt, er jeg faktisk rigtig glad for det og tænker her er hyggeligt på den afrikanske måde – hjælper da også en del at toilettet er nogenlunde fikset, ovnen er foræret væk til nabofamilien og jeg har gjort rent med mere vand og sæbe end det her hus længe har set. For slet ikke at glemme at ’Det rigtige Afrika’ nu er min baghave – se lige det billede ☺



Endelig er der mit værelse, som klart er husets bedste !!!
Ikke meget at sige om det.... I kan jo se billederne 1 før og 3 efter jeg har fikset det og gjort det til mit på den bedst mulige måde. Og var det ikke for den ulidelige varme, kunne jeg sagtens bo her resten af tiden, hvem ved måske det også ender med det...





Ingen kommentarer: